Wykorzystanie zasad SunTzu

Biznes

 

Jak wiadomo w dzisiejszych czasach każda firma chce osiągać jak największe zyski. Pragnie też kupować i sprzedawać po cenach jak najbardziej atrakcyjnych. I to jest oczywiście normalne zjawisko. Dzieje się tak nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach. Jednak trzeba pamiętać, że w każdym kraju są inne metody na osiągnięcie tego samego celu. To zależy na pewno także w dużej mierze od kultury. Jeśli na przykład mamy firmę i sprzedajemy coś za granicę to musimy pamiętać o tym, że u nich są całkiem inne zasady. Negocjacje w tym przypadku będą znacznie inaczej wyglądały niż w Polsce. Musimy wziąć kilka aspektów pod uwagę. Każdy wykorzystuje inne metody i sztuczki, aby osiągnąć założony sobie wcześniej cel. Często wykorzystywane są do tego manipulacje. Ponadto każde państwo ma inne zasady zarządzania firmą i swoim zespołem. To też warto wiedzieć. Taki sposób stosują Chiny. Każdy kraj inaczej zarządza swoim przedsiębiorstwem. Niniejszy artykuł za zadanie przedstawić czy zastosowanie zasad sun tzu w biznesie ma sens? Czy to się sprawdzi? Przekonamy się w dalszej części artykułu.

Czym są zasady Sun Tzu?

Na pewno nie każdy słyszał o tym czym są zasady Sun Tzu. Pochodzą one z Chin. Jest to nic innego jak sztuka prowadzenia wojny. Nazwa pochodzi od imienia i nazwiska największego myśliciela i filozofa chińskiego. Sun Tzu. Jakie zatem możemy wyróżnić zasady? Są to:
1. Zniesławienie całego piękna wrogiego kraju.
2. Angażować przedstawicieli klasy rządzącej wroga w działalność przestępczą.
3. Weź ich (wroga) dobrą reputację. Z biegiem czasu odrzuć je na pogardę rodaków.
4. Skorzystaj ze współpracy najbardziej nikczemnych i obrzydliwych stworzeń.
5. Użyj wszelkich środków, aby zdemontować opozycję wobec rządu.
6. Siać nienawiść i niezgodę wśród obywateli wrogich krajów.
7. Buntuj się przeciwko osobom starszym.
8. Tradycja wyśmiewania przeciwników.
9. Postaraj się stworzyć chaos w głębi lądu, zaopatrzenia i sił wroga.
10. Używaj emocjonalnych piosenek i muzyki, aby osłabić wolę walki z wrogiem.
11. Wyślij im (wrogie) prostytutki, aby mogły dokończyć dzieło zniszczenia.
12. Upewnij się, że nie szczędzisz wysiłków, aby otrzymać wiadomości. Nie żałuj swoich pieniędzy, ponieważ wydane w ten sposób pieniądze zapłacisz za siebie stukrotnie wyższą cenę.
13. Infiltruj swoich szpiegów wszędzie.

Zadajmy sobie teraz pytanie czy takie zasady mają zastosowanie w biznesie? Oczywiście, że tak. Wykorzystywane są one między innymi w polityce, ZZL, bankach, z zarządzaniu przedsiębiorstwami. Ponadto każda organizacja, która podejmie decyzję na temat rozpoczęcia cyklu szkoleń lub o
kształtowaniu karier zawodowych upatruje szansy na rozwój personelu, musi być w stanie i potrafić opracować taką strategię, która nie tylko będzie skuteczna, ale także umożliwi sterowanie nimi, zgodnie z własnymi oczekiwaniami. Dlatego w tym przypadku chyba jedną z najważniejszych ról w jej formułowaniu odgrywa osoba, która pracuje w dziale personalnym i zajmuje się rozwojem swoich pracowników. Takie zasady pozwalają na wprowadzenie odpowiednich strategii biznesowych i prawidłowej sztuki zarządzania. Wykorzystanie wyżej wymienionych zasad w procesie zarządzania firmą jest w stanie przynieść bardzo zaskakujące i znaczące rezultaty. Jak je wykorzystać w naszej firmie i w jaki sposób? Można stosować je między innymi do analizowania pozycji naszej firmy na rynku. Możemy także planować strategie zarządzania w firmie. Można korzystać z niej także do walki z naszą konkurencją lub też do rozwiązywania różnych powstałych problemów dotyczących produkcji.

Podsumowując niniejszy artykuł warto zauważyć, iż zasady Sun Tzu mogą okazać się źródłem inspiracji i informacji dla menadżerów, którzy funkcjonują w dzisiejszych czasach w obszarze rozwoju swoich pracowników. Jak najbardziej może mieć zastosowanie w biznesie.

 

Biznes
Wyjazd integracyjny dla pracowników – gdzie zorganizować?

Organizacja pracy w firmie, to nie tylko odpowiedni podział zadań, ale przede wszystkim umiejętne zarządzanie poszczególnymi działami w taki sposób, by potrafiły ze sobą współpracować. Oczywiście należy uwzględnić, że codziennie wszyscy są pochłonięci pracą, zwyczajnie brakuje czasu na to, by lepiej się poznać, ale także by spędzić czas poza pracą. …

Biznes
Przewodnik po uruchomieniu pierwszej kampanii PPC

Kampanie płatne za kliknięcie (PPC) to świetny sposób na promowanie Twojej firmy. W przeciwieństwie do innych strategii, które wymagają dużo czasu, aby uzyskać wyniki, dobra kampania PPC może bardzo szybko uzyskać ruch, potencjalnych klientów i klientów. W przypadku wyszukiwań o dużym zamiarze komercyjnym płatne reklamy uzyskują około 65% wszystkich kliknięć. …

Biznes
Czym jest Quality Score w Google Ads?

Google przypisuje Twoim reklamom „Quality score”, dzięki czemu możesz zaoszczędzić pieniądze na reklamie i poprawić skuteczność reklamy, proaktywnie poprawiając ocenę trafności i jakości przez Google. Wskaźnik Quality score to wskaźnik śledzony w Google AdWords, który daje każdemu słowu kluczowemu na koncie wynik na 10 punktów. Jest on przypisywany każdemu słowu …