Wykorzystanie zasad SunTzu

Biznes

 

Jak wiadomo w dzisiejszych czasach każda firma chce osiągać jak największe zyski. Pragnie też kupować i sprzedawać po cenach jak najbardziej atrakcyjnych. I to jest oczywiście normalne zjawisko. Dzieje się tak nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach. Jednak trzeba pamiętać, że w każdym kraju są inne metody na osiągnięcie tego samego celu. To zależy na pewno także w dużej mierze od kultury. Jeśli na przykład mamy firmę i sprzedajemy coś za granicę to musimy pamiętać o tym, że u nich są całkiem inne zasady. Negocjacje w tym przypadku będą znacznie inaczej wyglądały niż w Polsce. Musimy wziąć kilka aspektów pod uwagę. Każdy wykorzystuje inne metody i sztuczki, aby osiągnąć założony sobie wcześniej cel. Często wykorzystywane są do tego manipulacje. Ponadto każde państwo ma inne zasady zarządzania firmą i swoim zespołem. To też warto wiedzieć. Taki sposób stosują Chiny. Każdy kraj inaczej zarządza swoim przedsiębiorstwem. Niniejszy artykuł za zadanie przedstawić czy zastosowanie zasad sun tzu w biznesie ma sens? Czy to się sprawdzi? Przekonamy się w dalszej części artykułu.

Czym są zasady Sun Tzu?

Na pewno nie każdy słyszał o tym czym są zasady Sun Tzu. Pochodzą one z Chin. Jest to nic innego jak sztuka prowadzenia wojny. Nazwa pochodzi od imienia i nazwiska największego myśliciela i filozofa chińskiego. Sun Tzu. Jakie zatem możemy wyróżnić zasady? Są to:
1. Zniesławienie całego piękna wrogiego kraju.
2. Angażować przedstawicieli klasy rządzącej wroga w działalność przestępczą.
3. Weź ich (wroga) dobrą reputację. Z biegiem czasu odrzuć je na pogardę rodaków.
4. Skorzystaj ze współpracy najbardziej nikczemnych i obrzydliwych stworzeń.
5. Użyj wszelkich środków, aby zdemontować opozycję wobec rządu.
6. Siać nienawiść i niezgodę wśród obywateli wrogich krajów.
7. Buntuj się przeciwko osobom starszym.
8. Tradycja wyśmiewania przeciwników.
9. Postaraj się stworzyć chaos w głębi lądu, zaopatrzenia i sił wroga.
10. Używaj emocjonalnych piosenek i muzyki, aby osłabić wolę walki z wrogiem.
11. Wyślij im (wrogie) prostytutki, aby mogły dokończyć dzieło zniszczenia.
12. Upewnij się, że nie szczędzisz wysiłków, aby otrzymać wiadomości. Nie żałuj swoich pieniędzy, ponieważ wydane w ten sposób pieniądze zapłacisz za siebie stukrotnie wyższą cenę.
13. Infiltruj swoich szpiegów wszędzie.

Zadajmy sobie teraz pytanie czy takie zasady mają zastosowanie w biznesie? Oczywiście, że tak. Wykorzystywane są one między innymi w polityce, ZZL, bankach, z zarządzaniu przedsiębiorstwami. Ponadto każda organizacja, która podejmie decyzję na temat rozpoczęcia cyklu szkoleń lub o
kształtowaniu karier zawodowych upatruje szansy na rozwój personelu, musi być w stanie i potrafić opracować taką strategię, która nie tylko będzie skuteczna, ale także umożliwi sterowanie nimi, zgodnie z własnymi oczekiwaniami. Dlatego w tym przypadku chyba jedną z najważniejszych ról w jej formułowaniu odgrywa osoba, która pracuje w dziale personalnym i zajmuje się rozwojem swoich pracowników. Takie zasady pozwalają na wprowadzenie odpowiednich strategii biznesowych i prawidłowej sztuki zarządzania. Wykorzystanie wyżej wymienionych zasad w procesie zarządzania firmą jest w stanie przynieść bardzo zaskakujące i znaczące rezultaty. Jak je wykorzystać w naszej firmie i w jaki sposób? Można stosować je między innymi do analizowania pozycji naszej firmy na rynku. Możemy także planować strategie zarządzania w firmie. Można korzystać z niej także do walki z naszą konkurencją lub też do rozwiązywania różnych powstałych problemów dotyczących produkcji.

Podsumowując niniejszy artykuł warto zauważyć, iż zasady Sun Tzu mogą okazać się źródłem inspiracji i informacji dla menadżerów, którzy funkcjonują w dzisiejszych czasach w obszarze rozwoju swoich pracowników. Jak najbardziej może mieć zastosowanie w biznesie.

 

Biznes
5 wskazówek jak wygrać marketingową wojnę dzięki Instagramowi

Marketing, jaki znaliśmy w dawnych czasach, jest prawie martwy, a we współczesnym cyfrowym świecie włączenie mediów społecznościowych w marketingową strategię jest kluczem do zapewnienia sukcesu Twojej firmie. Wybór odpowiedniej platformy mediów społecznościowych jest niezwykle istotny dla powodzenia każdej strategii e-marketingu, gdy w Internecie istnieje już mnóstwo treści. Pod tym względem …