5 wskazówek jak wygrać marketingową wojnę dzięki Instagramowi

Biznes

Marketing, jaki znaliśmy w dawnych czasach, jest prawie martwy, a we współczesnym cyfrowym świecie włączenie mediów społecznościowych w marketingową strategię jest kluczem do zapewnienia sukcesu Twojej firmie. Wybór odpowiedniej platformy mediów społecznościowych jest niezwykle istotny dla powodzenia każdej strategii e-marketingu, gdy w Internecie istnieje już mnóstwo treści. Pod tym względem Instagram, platforma do udostępniania treści wizualnych, jest idealnym kandydatem. Instagram to jedna z najbardziej angażujących społecznie aplikacji.

Obecnie, w 2021 roku posiada ponad miliard użytkowników i oczekuje się trendu wzrostowego. Musisz zatem pomyśleć jak wykorzystać to medium do swoich marketingowych celów. Właśnie dzieli Cię jeden krok przed tym by to potężne narzędzie promocyjne zaczęło pracować na korzyść Twojej firmy. Nie martw się, postępując zgodnie z poniższymi wskazówkami, możesz w pełni wykorzystać potencjał Instagrama do promowania swojej marki.

Marketing na Instagramie. Co powinieneś zrobić?

  1. Stwórz konto biznesowe. Aby poinformować cały świat o swojej marce za pomocą Instagrama, włącz opcję konta biznes owego. Zalet tego rozwiązania jest wiele, a wady? Żadne.
  2. Zacznij korzystać z narzędzia analitycznego Instagrama Insight, które zapewni Ci dostęp do informacji o odbiorcach Twoich treści, najskuteczniejszych postach itp. Co więcej, zawartość profilu biznesowego ma większe szanse na uzyskanie większej liczby obserwujących. Użytkownicy mogą też łatwiej skontaktować się z Tobą za pomocą prostego przycisku kontaktu.
  3. Zwróć uwagę na typ udostępnianych treści. Był czas, kiedy można było udostępniać tylko proste zdjęcie lub wideo na platformie Instagram, ale te czasy już dawno minęły. Mimo że udostępnianie zdjęć produktu nadal pozostaje głównym trybem publikowania, są też inne funkcje takie jak:
    a. Relacje. Funkcja relacji to świetny sposób na interakcję z odbiorcami. Możesz dodawać relacje z tego co dzieje się za kulisami Twojego biznesu, jak Twój produkt używany jest przez zadowolonych klientów, możesz też publikować jego recenzje itp. W ten sposób jesteś cały czas świetle jupiterów, a Twoja marka żyje własnym życiem.
    b. Transmisja live. Jest to kolejny świetny sposób na stworzenie więzi z odbiorcami i sprawienie, że poczują się oni częścią Twojej marki.
    c. Hashtag Game. Korzystanie z popularnych hashtagów robi ogromną różnicę. Ilość hashtagów na Instagramie nie przeraża użytkowników, ale ich przyciąga. Używając markowych lub społecznościowych hashtagów, możesz dotrzeć do większej liczby osób, które są Twoimi docelowymi odbiorcami, i mogą Cię śledzić. Pomaga też w kreowaniu wizerunku marki.
  4. Organizuj konkursy. Jeśli jest ktoś kto nie lubi darmowych gadżetów to z pewnością nie ma konta na Instagramie? Konkursy to prawdopodobnie jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby obserwujących i sprzedaż większej liczby produktów, a także jeden z najprostszych. Każda firma wie, że ten typ promocji działa, a darmowe gadżety i próbki produktów stały się już powszechne. Możesz skorzystać z konkursu na markowy hashtag, aby zachęcić ludzi do publikowania za pomocą Twojego produktu lub włączyć funkcję darmowej wejściówki.
  5. Używaj reklam na Instagramie. Jednym ze sposobów promowania produktów na Instagramie jest korzystanie z funkcji reklam. Genialną rzeczą jest w nich to, że wyglądają jak zwykły post. Możesz również dodać funkcję typu Call – To – Action, takich jak „kup teraz”, „skontaktuj się z nami”, lub „dowiedz się więcej”, itp.
    Nie trać możliwości rozwoju swojej firmy! Wypróbuj wszystkie funkcje Instagrama już teraz !
Biznes
Przewodnik po uruchomieniu pierwszej kampanii PPC

Kampanie płatne za kliknięcie (PPC) to świetny sposób na promowanie Twojej firmy. W przeciwieństwie do innych strategii, które wymagają dużo czasu, aby uzyskać wyniki, dobra kampania PPC może bardzo szybko uzyskać ruch, potencjalnych klientów i klientów. W przypadku wyszukiwań o dużym zamiarze komercyjnym płatne reklamy uzyskują około 65% wszystkich kliknięć. …

Biznes
Czym jest Quality Score w Google Ads?

Google przypisuje Twoim reklamom „Quality score”, dzięki czemu możesz zaoszczędzić pieniądze na reklamie i poprawić skuteczność reklamy, proaktywnie poprawiając ocenę trafności i jakości przez Google. Wskaźnik Quality score to wskaźnik śledzony w Google AdWords, który daje każdemu słowu kluczowemu na koncie wynik na 10 punktów. Jest on przypisywany każdemu słowu …

Biznes
Wykorzystanie zasad SunTzu

  Jak wiadomo w dzisiejszych czasach każda firma chce osiągać jak największe zyski. Pragnie też kupować i sprzedawać po cenach jak najbardziej atrakcyjnych. I to jest oczywiście normalne zjawisko. Dzieje się tak nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach. Jednak trzeba pamiętać, że w każdym kraju są inne …