Google przypisuje Twoim reklamom „Quality score”, dzięki czemu możesz zaoszczędzić pieniądze na reklamie i poprawić skuteczność reklamy, proaktywnie poprawiając ocenę trafności i jakości przez Google.
Wskaźnik Quality score to wskaźnik śledzony w Google AdWords, który daje każdemu słowu kluczowemu na koncie wynik na 10 punktów. Jest on przypisywany każdemu słowu kluczowemu na koncie i zmienia się w zależności od różnych czynników, które zmieniają się w czasie.
Twój Quality score jest obliczany przez Google za każdym razem, gdy przeprowadzane jest wyszukiwanie, w którym uruchamiana jest Twoja reklama. Jednak osiągnięcie znaczącej poprawy wyniku zgłoszonego na koncie może zająć trochę czasu. Domyślny Quality score słowa kluczowego podczas tworzenia nowej kampanii wynosi 7 i jest bardzo prawdopodobne, że z czasem się to zmieni.
Co wpływa na Quality score i jak to działa?
Na Quality score słowa kluczowego wpływa kilka czynników:
- Współczynnik klikalności (CTR) — współczynnik klikalności reklamy ma duży wpływ na Quality score słowa kluczowego. Google interpretuje CTR reklamy jako dobry wskaźnik tego, jak trafna i odpowiednia jest Twoja reklama pod kątem spełnienia wymagań użytkownika. Należy pamiętać, że współczynnik klikalności oczekiwany przez Google różni się w zależności od pozycji reklamy, ponieważ pozycja 1 będzie miała wyższy współczynnik klikalności niż reklama na pozycji 5. Wyzwanie związane z poprawą współczynnika klikalności leży głównie z powodu trudności w konkurowaniu o ograniczoną liczbę kliknięć. Jest to w istocie idea, że aby Twój współczynnik klikalności mógł zwiększyć reklamy konkurencji, musi się zmniejszyć.
- Tekst reklamy – Twój tekst reklamy ma wpływ na Quality score słowa kluczowego, ponieważ Google uważa, że trafność reklamy jest ważna dla zapewnienia użytkownikom dobrych wyników wyszukiwania. W związku z tym bardzo ważne jest, aby podczas pisania tekstu reklamy umieścić słowo kluczowe, na które kierujesz, w tekście reklamy zarówno w tytule, jak i w samej reklamie, o ile to możliwe. Może to stanowić wyzwanie, ponieważ chcesz pisać reklamy, które będą zarówno atrakcyjne dla klientów, jak i przyciągają odwiedzających, korzystając z wyszukiwanego hasła w reklamie. Dogodnie Google poinformuje Cię, gdy uzna, że nie jesteś tak istotny, jak mógłbym być, abyś mógł to odpowiednio zmienić.
- Strona docelowa – Twoja strona docelowa PPC jest kolejnym kluczowym czynnikiem w określaniu Wyniku Jakości słowa kluczowego. Google określa jakość Twojej strony docelowej na podstawie wielu czynników, takich jak trafność treści na stronie i czas wczytywania strony. Kierując ruch na odpowiednią stronę docelową, zaczniesz odnotowywać wzrost Wyniku Jakości.