Czym jest Quality Score w Google Ads?

Biznes

Google przypisuje Twoim reklamom „Quality score”, dzięki czemu możesz zaoszczędzić pieniądze na reklamie i poprawić skuteczność reklamy, proaktywnie poprawiając ocenę trafności i jakości przez Google.

Wskaźnik Quality score to wskaźnik śledzony w Google AdWords, który daje każdemu słowu kluczowemu na koncie wynik na 10 punktów. Jest on przypisywany każdemu słowu kluczowemu na koncie i zmienia się w zależności od różnych czynników, które zmieniają się w czasie.

Twój Quality score jest obliczany przez Google za każdym razem, gdy przeprowadzane jest wyszukiwanie, w którym uruchamiana jest Twoja reklama. Jednak osiągnięcie znaczącej poprawy wyniku zgłoszonego na koncie może zająć trochę czasu. Domyślny Quality score słowa kluczowego podczas tworzenia nowej kampanii wynosi 7 i jest bardzo prawdopodobne, że z czasem się to zmieni.

Co wpływa na Quality score i jak to działa?

Na Quality score słowa kluczowego wpływa kilka czynników:

  • Współczynnik klikalności (CTR) — współczynnik klikalności reklamy ma duży wpływ na Quality score słowa kluczowego. Google interpretuje CTR reklamy jako dobry wskaźnik tego, jak trafna i odpowiednia jest Twoja reklama pod kątem spełnienia wymagań użytkownika. Należy pamiętać, że współczynnik klikalności oczekiwany przez Google różni się w zależności od pozycji reklamy, ponieważ pozycja 1 będzie miała wyższy współczynnik klikalności niż reklama na pozycji 5. Wyzwanie związane z poprawą współczynnika klikalności leży głównie z powodu trudności w konkurowaniu o ograniczoną liczbę kliknięć. Jest to w istocie idea, że aby Twój współczynnik klikalności mógł zwiększyć reklamy konkurencji, musi się zmniejszyć.
  • Tekst reklamy – Twój tekst reklamy ma wpływ na Quality score słowa kluczowego, ponieważ Google uważa, że trafność reklamy jest ważna dla zapewnienia użytkownikom dobrych wyników wyszukiwania. W związku z tym bardzo ważne jest, aby podczas pisania tekstu reklamy umieścić słowo kluczowe, na które kierujesz, w tekście reklamy zarówno w tytule, jak i w samej reklamie, o ile to możliwe. Może to stanowić wyzwanie, ponieważ chcesz pisać reklamy, które będą zarówno atrakcyjne dla klientów, jak i przyciągają odwiedzających, korzystając z wyszukiwanego hasła w reklamie. Dogodnie Google poinformuje Cię, gdy uzna, że nie jesteś tak istotny, jak mógłbym być, abyś mógł to odpowiednio zmienić.
  • Strona docelowa – Twoja strona docelowa PPC jest kolejnym kluczowym czynnikiem w określaniu Wyniku Jakości słowa kluczowego. Google określa jakość Twojej strony docelowej na podstawie wielu czynników, takich jak trafność treści na stronie i czas wczytywania strony. Kierując ruch na odpowiednią stronę docelową, zaczniesz odnotowywać wzrost Wyniku Jakości.
Biznes
Pewność siebie to klucz do sukcesu w biznesie!

Wiara w siebie jest często trudna do utrzymania, gdy okoliczności podważają wszystkie twoje pewniki. Na przykład w ciągu ostatnich dwóch lat ci, którzy zbudowali przedsiębiorstwo, których przyszłość wydawała się kwitnąca, zauważyli, że ich obroty spadły wraz z różnymi ograniczeniami. Pewność siebie to uczucie, które pojawia się, gdy wiesz, że możesz …

Biznes
Wyposażenie magazynów

Sporo przedsiębiorstw ma tak dynamiczny rozwój, że w pewnej chwili przestaje im starczać dotychczasowy lokal. W takiej sytuacji firmy takie zmuszone są do wynajęcia nowego lokalu, który pozwoli im na jeszcze większy, intensywny wzrost. Zwłaszcza ważne to będzie przy firmach handlowych, jakim zaczyna brakować miejsca na sprzedawane towary. Dla tego …

Biznes
Firmowa strona w internecie.

Internet w obecnych czasach jest tak powszechny, że w zasadzie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez obecności w wirtualnym świecie. Konieczność posiadania swojej strony internetowej jest oczywista. Nawet jeżeli miałaby to być prosta wizytówka, przedstawiająca krótką ofertę firmy i dane kontaktowe, to dzięki temu firma będzie do znalezienia w różnych …