Czym jest Quality Score w Google Ads?

Biznes

Google przypisuje Twoim reklamom „Quality score”, dzięki czemu możesz zaoszczędzić pieniądze na reklamie i poprawić skuteczność reklamy, proaktywnie poprawiając ocenę trafności i jakości przez Google.

Wskaźnik Quality score to wskaźnik śledzony w Google AdWords, który daje każdemu słowu kluczowemu na koncie wynik na 10 punktów. Jest on przypisywany każdemu słowu kluczowemu na koncie i zmienia się w zależności od różnych czynników, które zmieniają się w czasie.

Twój Quality score jest obliczany przez Google za każdym razem, gdy przeprowadzane jest wyszukiwanie, w którym uruchamiana jest Twoja reklama. Jednak osiągnięcie znaczącej poprawy wyniku zgłoszonego na koncie może zająć trochę czasu. Domyślny Quality score słowa kluczowego podczas tworzenia nowej kampanii wynosi 7 i jest bardzo prawdopodobne, że z czasem się to zmieni.

Co wpływa na Quality score i jak to działa?

Na Quality score słowa kluczowego wpływa kilka czynników:

  • Współczynnik klikalności (CTR) — współczynnik klikalności reklamy ma duży wpływ na Quality score słowa kluczowego. Google interpretuje CTR reklamy jako dobry wskaźnik tego, jak trafna i odpowiednia jest Twoja reklama pod kątem spełnienia wymagań użytkownika. Należy pamiętać, że współczynnik klikalności oczekiwany przez Google różni się w zależności od pozycji reklamy, ponieważ pozycja 1 będzie miała wyższy współczynnik klikalności niż reklama na pozycji 5. Wyzwanie związane z poprawą współczynnika klikalności leży głównie z powodu trudności w konkurowaniu o ograniczoną liczbę kliknięć. Jest to w istocie idea, że aby Twój współczynnik klikalności mógł zwiększyć reklamy konkurencji, musi się zmniejszyć.
  • Tekst reklamy – Twój tekst reklamy ma wpływ na Quality score słowa kluczowego, ponieważ Google uważa, że trafność reklamy jest ważna dla zapewnienia użytkownikom dobrych wyników wyszukiwania. W związku z tym bardzo ważne jest, aby podczas pisania tekstu reklamy umieścić słowo kluczowe, na które kierujesz, w tekście reklamy zarówno w tytule, jak i w samej reklamie, o ile to możliwe. Może to stanowić wyzwanie, ponieważ chcesz pisać reklamy, które będą zarówno atrakcyjne dla klientów, jak i przyciągają odwiedzających, korzystając z wyszukiwanego hasła w reklamie. Dogodnie Google poinformuje Cię, gdy uzna, że nie jesteś tak istotny, jak mógłbym być, abyś mógł to odpowiednio zmienić.
  • Strona docelowa – Twoja strona docelowa PPC jest kolejnym kluczowym czynnikiem w określaniu Wyniku Jakości słowa kluczowego. Google określa jakość Twojej strony docelowej na podstawie wielu czynników, takich jak trafność treści na stronie i czas wczytywania strony. Kierując ruch na odpowiednią stronę docelową, zaczniesz odnotowywać wzrost Wyniku Jakości.
Biznes
Wyjazd integracyjny dla pracowników – gdzie zorganizować?

Organizacja pracy w firmie, to nie tylko odpowiedni podział zadań, ale przede wszystkim umiejętne zarządzanie poszczególnymi działami w taki sposób, by potrafiły ze sobą współpracować. Oczywiście należy uwzględnić, że codziennie wszyscy są pochłonięci pracą, zwyczajnie brakuje czasu na to, by lepiej się poznać, ale także by spędzić czas poza pracą. …

Biznes
Przewodnik po uruchomieniu pierwszej kampanii PPC

Kampanie płatne za kliknięcie (PPC) to świetny sposób na promowanie Twojej firmy. W przeciwieństwie do innych strategii, które wymagają dużo czasu, aby uzyskać wyniki, dobra kampania PPC może bardzo szybko uzyskać ruch, potencjalnych klientów i klientów. W przypadku wyszukiwań o dużym zamiarze komercyjnym płatne reklamy uzyskują około 65% wszystkich kliknięć. …

Biznes
Wykorzystanie zasad SunTzu

  Jak wiadomo w dzisiejszych czasach każda firma chce osiągać jak największe zyski. Pragnie też kupować i sprzedawać po cenach jak najbardziej atrakcyjnych. I to jest oczywiście normalne zjawisko. Dzieje się tak nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach. Jednak trzeba pamiętać, że w każdym kraju są inne …