Kampanie płatne za kliknięcie (PPC) to świetny sposób na promowanie Twojej firmy. W przeciwieństwie do innych strategii, które wymagają dużo czasu, aby uzyskać wyniki, dobra kampania PPC może bardzo szybko uzyskać ruch, potencjalnych klientów i klientów.
W przypadku wyszukiwań o dużym zamiarze komercyjnym płatne reklamy uzyskują około 65% wszystkich kliknięć. Według Unbounce, odwiedzający PPC są również o 50% bardziej skłonni do dokonania zakupu niż odwiedzający ekologicznie. PPC może przynieść nowe perspektywy i zachęcić poprzednich kupujących do powrotu, dzięki czemu jest doskonałym narzędziem zarówno do pozyskiwania klientów, jak i poprawy wskaźnika utrzymania klientów.
Ale jak dokładnie uruchamiasz kampanię PPC? W tym poście przedstawimy Ci przewodnik krok po kroku, jak przygotować i uruchomić pierwsze płatne reklamy.
Co to jest PPC?
Reklamodawcy PPC płacą opłatę za każdym razem, gdy jedna z ich reklam zostanie kliknięta. Uwzględniane są tylko kliknięcia. Łączna liczba wyświetleń reklam i współczynniki konwersji nie wpływają na ceny reklam.
Reklama PPC jest najczęściej używana w wyszukiwarkach. W Google, największej na świecie sieci PPC, reklamodawcy licytują żądane słowa kluczowe. Gdy ktoś szuka tych słów kluczowych, Google wybiera zwycięzców ze swojej puli reklamodawców. Reklamy te są następnie wyświetlane u góry strony wyników.
Google wybiera zwycięzców na podstawie wielu czynników. Oczywiście wielkość stawki ma znaczenie, ale liczy się również trafność i jakość reklamy oraz wybrane słowa kluczowe.
Dlatego musisz być strategiczny, aby zmaksymalizować Wynik Jakości – wskaźnik składający się z współczynnika klikalności, trafności i jakości strony docelowej – aby Google mógł wyświetlać Twoją reklamę.
Inni wielcy dostawcy reklam PPC oprócz Google to Bing, Facebook i LinkedIn. Na potrzeby tego artykułu skupimy się na Google Ads, ale wiele z porad dotyczy wszystkich platform PPC.
Rozpoczęcie kampanii reklam ppc
Jeśli chcesz cieszyć się sukcesem PPC, powinieneś postępować zgodnie ze sprawdzonym procesem. Łatwo jest marnować pieniądze na nieskuteczną reklamę PPC, jeśli nie wiesz, co robisz.
Stwórz swoją osobowość klienta
Zanim będziesz mógł skutecznie sprzedawać klientom docelowym, musisz ich zrozumieć. Musisz znać ich dane demograficzne, problemy, pragnienia i nawyki zakupowe, a także wyszukiwane hasła, których prawdopodobnie używają.
Jeśli nie masz jeszcze persony klienta, czas ją stworzyć. To po prostu profil Twojego idealnego klienta. Gdy zrozumiesz, do kogo kierujesz reklamy, możesz przejść do tego, w jaki sposób.
Możliwe słowa kluczowe: burza mózgów
Użyj osobowości klienta, aby przeprowadzić burzę mózgów słów kluczowych, których potencjalni klienci mogą użyć, aby znaleźć Twój produkt lub usługę. Korzystając z powyższego przykładu, potencjalny klient, taki jak Steve, prawdopodobnie umieściłby słowa takie jak „tanie”, „niedrogie” i „niezawodny” w swoich hasłach wyszukiwania produktów.
Zapisz jak najwięcej potencjalnych słów kluczowych. Na tym etapie nie ma złych pomysłów — dopracujemy listę później. Jeśli chcesz, możesz również uwzględnić markowe słowa kluczowe. To dokładna nazwa Twojej firmy lub sprzedawanego produktu.
Przeprowadź badanie słów kluczowych
Teraz nadszedł czas na doprecyzowanie listy potencjalnych słów kluczowych i wybranie tych, na których się skupisz. Im wyższa liczba wyszukiwań słowa kluczowego, tym lepiej. Jednak im większa konkurencja o to słowo kluczowe, tym wyższy będzie koszt kliknięcia (CPC).